Menu

Dagindeling

Rust, reinheid & regelmaat is belangrijk. Daarom hanteer ik een vast dagritme, maar ik vind het ook belangrijk om te kijken en te luisteren naar de behoeftes van het kind, waardoor het dagritme af en toe iets anders kan lopen. Bij de kleinste kindjes houd ik zoveel mogelijk het thuisritme aan.


07:30 uur  *
Goedemorgen!
De kinderen worden gebracht en kunnen vrij spelen.

09:00 uur  *Fruithapje
We gaan aan tafel voor een heerlijk hapje fruit & sap en zingen liedjes of lezen een boekje.

9:45 uur  *Activiteiten
Kinderen worden verschoond of gaan naar het toilet.
We proberen altijd eerst naar buiten te gaan met onze “VillaridaBus”, voor een frisse neus! We stoppen bij een speeltuin, een grasveldje of bij “Tante Ellen”.

11:30 uur  *Lunchtijd!
We gaan aan tafel voor een lekkere boterham & melk.

12:15/12:30 uur  *Rusten
Kinderen worden verschoond of gaan naar het toilet. De kinderen die moeten slapen worden naar bed gebracht en de andere kinderen kunnen even lekker uitbuiken op de bank, terwijl alles wordt schoongemaakt.

13:00 uur  *Activiteiten
De kinderen mogen vrij spelen / we gaan knutselen / naar buiten / we doen een spelactiviteit.

14:45 uur  *Snacken
De geslapen kinderen, worden uit bed gehaald en mogen even lekker wakker worden op de bank met een koekje/rozijntjes/soepstengel en sap of thee.

15:00 uur  *Activiteiten.
Kinderen worden verschoond of gaan naar het toilet.
De kinderen mogen vrij spelen / we gaan knutselen / naar buiten / we doen een spelactiviteit.

16:30/16:45 uur  *Avondmaaltijd!
We gaan nog gauw aan tafel voor een heerlijke avondmaaltijd; verse kom soep! Deze soep wordt gemaakt van verse groenten. Kinderen kunnen voordat ze naar huis gaan nog even lekker mee eten, zodat zij in ieder geval met iets in hun maag naar huis gaan. Bij de soep hoort natuurlijk ook een heerlijke  soepstengel en een beetje sap.

17:15 uur  *Klaar om naar huis te gaan
Kinderen worden verschoond of gaan naar het toilet, voordat ze worden opgehaald.

18:00 uur *Tot de volgende keer!
Sluiting Villarida.